بزن بریم
منوی دسته بندی

رتبه بندی بهترین فیلم های مردعنکبوتی

سری فیلم های مرد عنکبوتی همیشه جزو محبوب ترین فیلم های سینمایی بوده اند.در این پست، قصد داریم رتبه بندی فیلم های مرد عنکبوتی و اسپین آف های اون از بدترین تا بهترین رو برای شما ارائه کنیم.

موربیوس در 1 آوریل 2022 منتشر شد، فیلم اکران شده تقریباً هیچ شباهتی به تریلرهایش نداشت. به نظر می‌رسید که کل صحنه‌ها و داستان‌های فرعی گم شده‌اند، و به نظر می‌رسید که در جایی در مرحله پس از تولید، کل فیلم بازبینی شده تا اطمینان یابد در دنیای سینمایی مارول جریان ندارد.

پس از اینکه تجربه ای نزدیک به مرگ، جانسون را با توانایی های پیش شناختی آغشته کرد، او باید از سه زن جوان که توسط یک شرور با توانایی های عنکبوتی هدف قرار گرفته اند، محافظت کند. با خط داستانی که مشخص است بارها تجدیدنظر شده و با برخی جلوه‌های ویژه ی زشت و شوک‌آور و طراحی لباس نامناسب، مادام وب بسیار خوش شانس است که موربیوس چند سال پیش ظاهر شد تا عنوان بدترین اسپین‌آف اسپایدی را به خود اختصاص دهد.

مرد عنکبوتی

«مرد عنکبوتی شگفت انگیز» مجدداً ماجرای اولیه ی شخصیت اصلی را بازگو می کند، انگار که تماشاگران با گذشت ده سال همه چیز را فراموش کرده اند. روشی که ریمی برای بیان این داستان به کار برده بود از نوعی بی ریایی ساده، جذاب و با سلیقه بهره مند بود. اما در این فیلم، فیلمنامه ای بی ثبات همان ماجرای ساده را به شکلی پیچیده درآورده است. علاوه براین که باید قبول کنیم که نیش یک عنکبوت غیرعادی می تواند قدرت های خارق العاده ای به پیتر پارکر منتقل کند، باید این را هم بپذیریم که این پسر یک دزد حرفه ای ست. بالأخره، او توانسته به حریم داخلی یک مرکز تحقیقات ژنتیکی فوق امنیتی نفوذ کند، آن هم تنها به وسیله ی یک کارت شناسایی قلابی! همین اتفاقات احمقانه ی بی دلیل و تکراری است که به قابلیت فیلم برای ایجاد فضایی شبه واقعی آسیب می زند. تماشاگران حاضرند با حجم زیادی از اتفاقات باورنکردنی و غیرممکن در فیلم های ابرقهرمانی کنار بیایند، اما به هر حال هر چیزی حد و مرزی دارد.

این فیلم باوجود ستارگان بزرگی که دارد، چیزی جز یک فیلم شلخته و بدون تعادل نیست که کوچکترین وفاداری ای به منبع اقتباس خود نداشته است. اگر یک درصد شاهد لحن درست و حسابی و وفادارانه به منبع اقتباس فیلم می بودیم شاید با چنین فاجعه ای مواجه نمی شدیم.

مرد عنکبوتی

دومین فیلم شگفت انگیز پیشرفت کوچکی نسبت به فیلم اول دارد. اکشن آن محکم است، گارفیلد به عنوان یک قهرمان شوخ طبع راحت تر از توبی مگوایر است، و او و اما استون شیمی قابل لمسی روی صفحه نمایش دارند.

جیمی فاکس همچنین بازی درخشانی را در نقش الکترو دارد، که در مدت 15 ثانیه از یک فرد تنها، به یک دیوانه ی قدرتمند تبدیل می شود. صحنه های واقعا معرکه ای در این فیلم وجود دارد. برای تماشای آنها فقط باید از بعضی از نقاط ضعف، چشم پوشی کنید.

هنگامی که تام هاردی با “همزیست” بیگانه ی خود پیوند برقرار می کند، و این غول شروع به صحبت با او به عنوان صدای شنی در سرش می کند، ونوم ناگهان خنده دار می شود. هاردی و طرف شرورش توهین می کنند. آن‌ها با آدم‌های بد دعوا می‌کنند، ونوم با بدن تام هاردی مانند یک عروسک خیمه شب بازی می‌ کند. گویی لورل و هاردی دوباره برگشته اند.

مرد عنکبوتی

آخرین فیلم مرد عنکبوتی سام ریمی مدت‌هاست که به‌طور غیرمنصفانه مورد توهین قرار گرفته است – از جمله توسط خود ریمی که زمانی در مصاحبه‌ای گفته بود که «فیلم خیلی خوبی از کار درنیامد». اما چیزهای زیادی وجود دارد، از جمله چند تا از قوی‌ترین سکانس‌های اکشن سه‌گانه مگوایر، مانند نجات گوئن استیسی در هوا. نکته اصلی برای بسیاری از مردم، به تصویر کشیدن ونوم است، و به ویژه نحوه برخورد ریمی با لباس سیاه به عنوان یک شوخی طولانی. مانند صحنه ای که پیتر “شرور” تحت تأثیر لباس بیگانه خود شروع به رقصیدن در خیابان های نیویورک می کند.

مرد عنکبوتی

سومین فیلم مرد عنکبوتی جان واتس با سومین فیلم مرد عنکبوتی سام ریمی برابری می کند. آنها همچنین هر دو مملو از افراد شرور زیادی هستند. نکته مثبت این است که این فیلم واقعاً جذابیت پیتر پارکر را به‌عنوان یک شخصیت درک می‌کند و آن را به تصویر می‌کشد، فردی که اغلب شکست می‌خورد اما هرگز از تلاش برای درست کردن کارها در دفعه بعد دست نمی‌کشد. همچنین این فیلم دنیای چندگانه را به شکلی بزرگ به فیلم‌های MCU می‌آورد و از این نظر نقطه عطف مهمی در تاریخ این شرکت است.

دومین فیلم مردعنکبوتی مارول، با بازی تام هالند در نقش مرد خزنده ی شگفت‌انگیز، تنها یک گام کوچک نسبت به فیلم اول است. هیچ کس در این فیلم نمی گوید “با قدرت زیاد مسئولیت بزرگ به وجود می آید” اما “دور از خانه” به هر حال این ایده را عملی می کند – با پیتر پارکری که بین میل خود به زندگی عاشقانه با ام جی و اطاعت از دستورات نیک فیوری برای متوقف کردن گروهی از هیولاها درمانده شده است.

مرد عنکبوتی

بازگشت به خانه به راحتی یکی از قابل تماشاترین فیلم ها در کل دنیای سینمایی مارول است. دارای شخصیت‌های فوق‌العاده و اکشن فوق‌العاده. تام هالند یک هدیه واقعی برای طرفداران مرد عنکبوتی بوده است. او هم در نقش اسپایدی کنایه زن و هم به عنوان پیتر پارکر دوست داشتنی، عالی است. و از میان تمام فیلم‌های مارولِ او، بازگشت به خانه بهترین عملکرد او را دارد.

مرد عنکبوتی

اکنون که تقریباً هر سال چندین فیلم مرد عنکبوتی اکران می شود، می‌توان به راحتی فراموش کرد که اولین مرد عنکبوتی سام ریمی چقدر خاص بود. حتی اگر الان این فیلم کمی قدیمی به نظر می‌رسد، برای سال 2002 فراتر از فیلم های زمان خودش بود. همه چیز درست بود: لباس، اکشن، جلوه‌ها، مرگ تراژیک عمو بن، و رابطه پیچیده پیتر پارکر با نورمن و هری آزبورن. این باعث شد که مخاطبان به گونه ای متفاوت به فیلم های ابرقهرمانی نگاه کنند و هالیوود را در مسیر خود به سمت دنیای کنونی سینما قرار داد.

این دنباله ی جاه‌طلبانه با گسترش چشم‌انداز Into the Spider-Verse، مایلز مورالس را با مرد عنکبوتی 2099 و «انجمن عنکبوتی» او روبرو می‌کند که می‌خواهند از چندجهانی در برابر «ناهنجاری‌هایی» مانند «اسپات»، که یک شرور جدید است که می تواند به دلخواه پورتال های بین بعدی ایجاد کند محافظت کنند.

همانطور که Into the Spider-Verse عالی به نظر می رسید، Across the Spider-Verse حتی بهتر و جسورتر به نظر می رسد.

مرد عنکبوتی

سام ریمی، مرد عنکبوتی 2 را به حماسه ای پرجزئیات درباره رابطه پیتر پارکر با یک دانشمند برجسته (آلفرد مولینا، که شاید بهترین عملکرد را در کل این فیلم ارائه می دهد) با جاه‌طلبی کنترل‌نشده و مجموعه‌ای از بازوهای روباتیک با آرزوهای شوم خودشان ارائه می دهد.

حتی بعد از 20 سال، فیلم همچنان عالی به نظر می‌رسد (سکانس قطار در بین فرنچایزها یکی از برجسته‌ترین بخش‌های مارول است)

Spider-Man: Into the Spider-Verse یکی از بزرگترین فیلم‌های اسپایدی و همچنان بهترین آنها است. این مجموعه دارای بازیگران بزرگی از قهرمانان وب است، از جمله مایلز مورالس جوان، گوئن استیسی شجاع و پیتر بی پارکر افسرده. همچنین شاید قوی ترین و نامحسوس ترین استفاده از دیدگاه اخلاقی استن لی و استیو دیتکو در مورد ایثار در آن وجود داشته باشد، و ایده آنها مبنی بر اینکه هر کسی می تواند یک قهرمان باشد را به یک انیمیشن فوق العاده تبدیل می کند.

نظر شما در رابطه با این رتبه بندی چیست؟ خوشحال می شویم نظر شما را هم بدانیم.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این مطلب امتیاز دهید

متوسط امتیاز 4.5 / 5. تعداد رای 4

امتیازی نیست! اولین نفری باشید که امتیاز می دهد

یک نظر

  • Avatar علیرضا گفت:

    رتبه بندی جالبی بود. به نظر من سه گانه ی سم ریمی همیشه جزو بهترین هاست

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *