بزن بریم
منوی دسته بندی

بهترین فیلم های تیم برتون

بتمن تیم برتون

تیم برتون، یکی از برجسته‌ترین کارگردانان و تولیدکنندگان فیلم در صنعت سینما است. او به عنوان یک هنرمند چند‌زبانه و چند‌وجهی شناخته می‌شود که با توانایی‌های متعدد خود، از جمله کارگردانی، تولید، نویسندگی و طراحی، به تولید فیلم‌هایی با ارزش و تأثیرگذار در جهان سینما می‌پردازد. او با تولید فیلم‌هایی در ژانرهای مختلف از جمله فانتزی، ترسناک، درام و کمدی، مخاطبان گوناگونی را به خود جلب کرده.در این مقاله، به بررسی و توضیح بهترین فیلم‌های این کارگردان برجسته می‌پردازیم:

ادوارد دست قیچی

بازیگران: جانی دپ، وينونا رايدر، دایان کرول

 – سال اکران: 1990

این فیلم یکی از زیباترین و شناخته‌شده‌ترین آثار تیم برتون است.داستان آن که درمورد فردی است که به جای دست‌ و انگشت، قیچی هایی دارد.ادوارد توسط یک خانواده پیدا می‌شود و عاشق کیم دختر خانواده می‌شود.این فیلم جذابیت های بصری منحصر به فرد، هنرمندی و استعداد طبیعی کارگردان را نشان می‌دهد.

بیتل جوس

   – بازیگران: مایکل کیتون، آلک بالدوین، گین دیویس

   – سال اکران: 1988

فیلمی کمدی و ترسناک که درباره ی زوج جوانی است که بعد از مرگ مجبور می‌شوند در همین دنیا بمانند. آن‌ها به همراه بیتل‌جوس، یک روح خبیث و حیله‌گر، سعی در فراری دادن خانواده‌ای که مالک خانه‌شان شده‌اند، دارند و دختر نوجوان آن خانواده، روح آنها را می‌بیند.

بتمن و جوکر

   – بازیگران: مایکل کیتون، جک نیکولسون، کیم بیسینگر

   – سال اکران: 1989

این فیلم نقش آغازین و پرارزشی در دوره‌ی جدید فیلم‌های “بتمن” داشته است. تیم برتون با بازسازی داستان بتمن و ارائه‌ی یک نگاه جدید و متفاوت به این شخصیت، موفق به ساختن یک فیلم اکشن و ابرقهرمانی فوق‌العاده شده است.

عروس مردگان

   – بازیگران: جانی دپ، امیلی واتسون، تریسی آولمند

   – سال اکران: 2005

این انیمیشن فانتزی و عاشقانه، که به همراه هنر و استعداد بصری بی‌نظیر تیم برتون، بسیار محبوب و شناخته‌شده است، روایتی میان دنیای زندگان و مردگان است. دنیای بی‌روح زندگان که در آن رنگ‌ها مرده و انسان‌ها بیمار و رنجورند و دچار روزمرگی هستند و در عوض در دنیای مردگان همه شاد و مهربانند و محیطی با رنگ‌های شاد دارند و برخلاف زندگان در حال عشق ورزیدنند. علی‌رغم فضای تاریک و تلخی موجود در جهان داستانی این پویانمایی، نکوهش تزویر و شرارت از نقاط قوت آن به‌شمار می‌آید.

اسلیپی هالو

   – بازیگران: جانی دپ، کریستینا ریچی، مایکل گامبون

   – سال اکران: 1999

ایکابد کرین (جانی دپ)، پلیس جوانی است که بیش از هر چیز به منطق و علیت معتقد است. بعد از اعتراضی که به شیوه‌های خام و بی‌منطق رؤسایش می‌کند، قاضی او را به روستای اسلیپی هالو می‌فرستند تا معمای سه قتل اخیر این روستا را حل کند. قتل‌هایی که در آنها فرد ناشناسی سر مقتولان را قطع کرده‌است.

.

نظر شما در مورد این لیست از بهترین فیلم های تیم برتون چیست؟ حتما نظر خود را با ما درمیان بگذارید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این مطلب امتیاز دهید

متوسط امتیاز 4 / 5. تعداد رای 4

امتیازی نیست! اولین نفری باشید که امتیاز می دهد

یک نظر

  • Avatar المیرا گفت:

    واقعا عاشق تیم برتون هستم❤️❤️❤️ فیلماش خیلی عالیه مخصوصا فیلم بتمن و سیاره میمون هاش. چرا سیاره میمون ها توی این لیست نیست؟!؟

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *