بزن بریم
منوی دسته بندی

نقد فیلم پاندای کونگ فوکار 4

پاندای کونگ فو کار 4

بلاخره انتظارات به پایان رسید و بعد از هشت سال، پاندای کونگ فو کار به سینماها بازگشت. در ادامه، با خلاصه ی داستان و نقد و نظرات این فیلم در خدمت شما هنر دوستان خواهیم بود.

پس از اینکه پاندای کونگ فوکار در سه ماجراجویی مرگبار و هیجان انگیز، دشمنان شرور خود را در کلاس جهانی شکست می‌دهد، سرنوشت او را صدا می زند. او اکنون برای تبدیل شدن به رهبر معنوی دره صلح انتخاب شده و باید با مشکلاتی دست و پنجه نرم کند. اول اینکه او در مورد رهبر معنوی بودن، اطلاعات چندانی ندارد. دوم، او باید قبل از رهبر شدن، یک جنگجوی اژدهای جدید پیدا و او را تعلیم دهد.

حتی بدتر از اینها، به تازگی نشانه هایی از وجود جادوگری خبیث و قدرتمند وجود دارد، آفتاب پرست! مارمولکی کوچک که قادر به تبدیل شدن به هر موجود کوچک و بزرگی است.آفتاب پرست به طریقی شروران سه فیلم قبلی را از جهان مردگان فرا می خواند و به شکل آنها درمی آید. پس پو به کمک نیاز خواهد داشت. او به نحوی، ذِن، روباهِ دزد و زیرک را پیدا می کند. با اینکه ذن، پو را بسیار کلافه می کند، اما مهارت های او برای پو ارزشمند خواهد بود. در تلاش برای نجات دره ی صلح از ارتش آفتاب پرست، این دو زوج عجیب و خنده دار باید با هم همکاری کنند.

فیلم با ورود تایلانگ به معدن کارگران دره ی صلح و غارت معدن توسط او آغاز می شود. تایلانگ می گوید که آمده تا چیزی که متعلق به اوست را پس بگیرد و این بار دیگر هیچ چیز جلودار او نیست. از طرف دیگر در دره ی صلح اتفاق مهمی در حال رخ دادن است. استاد شیفو به پو متذکر می شود که باید برای خود یک جانشین انتخاب کند چرا که قرار است به مهم ترین و بالاترین درجه در کنگ فو که رهبر معنوی بودن است برسد. در واقع، او قرار است به مقام استاد اوگوی برسد! پو از طرفی به جنگ جوی اژدها بودن عادت کرده و دوست ندارد تغییر کند، چرا که به نظر خودش در رهبر بودن استعدادی ندارد و تمام چیزی که بلد است جنگیدن است.

رویدادی برای انتخاب جنگجوی اژدهای برتر تشکیل می شود اما پو نمی تواند از بین جنگجویان یک فرد را انتخاب کند. استاد شیفو زیر درخت مقدس دوباره به پو یادآور می شود که انتخاب او به عنوان رهبر معنوی کار درستی است وگرنه استاد اوگوی عصای درایت را به او نمی داد. پو زیر درخت درحال تمرکز و مدیتیشن کردن است که متوجه ورود فردی ناشناس به معبد می شود. بعد از کمی تعقیب و گریز متوجه می شود که او یک روباه دزد اما خیلی چابک و زیرک است. پو با کمی کشمکش موفق به شکست دادن او و زندانی کردنش می شود. حالا کارگران معدن به پو می رسند و با ترس و وحشت به پو می گویند تایلانگ برگشته. در زندان روباه دزد که ذن نام دارد به پو توضیح می دهد که شخص شروری که درموردش صحبت می شود تایلانگ واقعی نیست. بلکه جادوگری موذی است که خودش را به اشکال مختلف درمی آورد. یک آفتاب پرست ضعیف الجثه. ذن با پو معامله می کند که در ازای آزاد شدن از زندان، مکان جادوگر را به او نشان دهد. پو قبول می کند و هر دو به سمت شهر آفتاب پرست راهی می شوند. از آن طرف پدران پو هم به خاطر علاقه ای که به او دارند به دنبال پو و پشت سرش راهی شهر جادوگر می شوند.

وقتی پو و ذن به قصر آفتاب پرست می رسند، پو متوجه می شود که ذن در واقع برای آفتاب پرست کار می کند و تمام این ها نقشه ای بوده که پو را به قصر بکشانند و عصای درایت را از او بدزدند. حالا آفتاب پرست با قدرت عصای درایت قادر به باز کردن دری به دنیای مردگان و احضار آنها و دزدیدن کونگ فوی آنهاست. پس او شروران را یکی یکی از دنیای مردگان احضار می کند و قدرت آنها را می دزدد. و این سوال برای پو به وجود می آید که آیا انتخاب او به عنوان جنگجوی اژدها اشتباه بوده.

فیلم اما از لحاظ شخصیت پردازی به قوت فیلم های قبلی نیست. ما برعکس تایلانگ و استاد شن، چیز زیادی درمورد آفتاب پرست و انگیزه هایش نمی دانیم. فقط در حد چند جمله که دوست داشته کونگ فو یاد بگیرد اما کسی به او اعتماد نداشته و حالا می خواهد با دزدیدن کونگ فوی دیگران به آرزویش برسد. پیش از این هم در قسمت سوم مجموعه دیده بودیم که شخصیت شرور، انرژی چی استادان را می دزدد و قدرت آنها را به دست می آورد. پس ساخت یک داستان تکراری، غیر ضروری به نظر می رسید. گویا سازندگان فقط می خواستند از تب جدید هالیوود که ظهور مجدد شخصیت های فیلم های قدیمی در فیلم های جدید است استفاده کنند و با نشان دادن تایلانگ و استاد شن و… باعث به هیجان درآوردن تماشاگران شوند. البته این کار را هم به درستی انجام نمی دهند و صحنه های حضور شروران قبلی خیلی کوتاه و بی برنامه به نظر می رسد.

از لحاظ اکشن و مبارزات نیز، شاهد مبارزات هیجان انگیزی مانند فیلم های قبلی این مجموعه نیستیم. خبری هم از پنج جنگجو در این فیلم نیست. البته هنوز فیلم نقاط قوت خودش را دارد. اما مجموعه به نظر به نقطه ی پایان خود رسیده. با رهبر شدن پو او احتمالا کمتر در مبارزات شرکت دارد (اگر نگوییم اصلا ندارد) و این کار را به جنگجوی اژدها خواهد سپرد. باید دید سازندگان این مجموعه برای آینده ی این فیلم چه برنامه ای دارند و آیا دوباره شاهد مبارزه ی پو با دشمنانش خواهیم بود یا خیر.

قسمت چهارم انیمیشن پاندای کونگ فو کار تاکنون 30 نقد در سایت متاکریتیک دریافت کرده و میانگین نمرات آن 56 از 100 است که نشان دهنده ی نقدهای متوسط یا مختلط است.امتیاز کاربران همچنین 6.5 از 10 است. تماشاگران سینما اسکور به فیلم نمره ی A- در مقیاسی از A+ تا F دادند و تماشاگران نظرسنجی پست ترک، نمره ی کلی 80 درصد مثبت را به فیلم دادند و 59 درصد گفتند که قطعا دیدن فیلم را توصیه می کنند.

در زیر تعدادی از نقدهای سایت های معروف به نقل از سایت متاکرتیک را می خوانیم:

فیلم خیلی خوب عمل می کند و برای طرفداران بازخوردهای زیادی دارد، یک کار شگفت انگیز! صحنه های مبارزه تا به حال بهترین صحنه های فیلم هستند.

بچه ها را سرگرم خواهد کرد و الهام بخش دنباله دیگری خواهد بود. اسمش را دریم ورکس ذن بگذارید

این فیلم با سرعتی نرم و تند، منشأ خود را در بر می گیرد و در عین حال به اندازه کافی خنده و سرگرمی را تداعی می کند تا به طور مؤثری برای والدین و فرزندان آنها ارائه شود.

این فیلم خوبی است و دقیقاً به هیچ یک از نقاط قوت پاندای کونگ فو کار خیانت نمی کند، اما نشانه های گویای فیلمی را نیز به نمایش می گذارد که در تلاش برای توجیه وجود خود است.

بعد از چهار فیلم، واقعاً تعجب آور نیست که نیروی ماشین پاندای کونگ فو کار تمام شود – خوشبختانه، اما فیلم، قدرت کافی برای ایجاد خنده های واقعی در پایان دارد.

به جای اینکه مثل سایر فیلم ها تعادلی از حس طنز ایجاد کند، شوخی‌ها زیاد می‌شوند و گهگاه احساسات پرطنین در مورد تکامل شخصی را تضعیف می‌کنند.

شخصیت شرور فیلم پاندای کونگ فوکار 4 کیست؟

آفتاب پرست یا کمیلین، جادوگریست که قادر است خودش را به شکل افراد مختلف دربیاورد و با فراخواندن استادان شرور از دنیای مردگان، قدرت آنها را بدست می آورد

داستان پاندای کونگ فوکار 4 چیست؟

پو حالا باید رهبر معنوی دره ی صلح شود و یک جانشین برای خود انتخاب کند، در همین حین جادوگری به اسم آفتاب پرست ظهور می کند که باید با او مقابله کند

نمرات و امتیاز فیلم پاندای کونگ فوکار 4 چیست؟

قسمت چهارم انیمیشن پاندای کونگ فو کار تاکنون 30 نقد در سایت متاکریتیک دریافت کرده و میانگین نمرات آن 56 از 100 است که نشان دهنده ی نقدهای متوسط یا مختلط است

آیا تایلانگ در فیلم پاندای کونگ فوکار 4 باز می گردد؟

حضور تایلانگ در فیلم کمرنگ می باشد و دشمن اصلی فیلم آفتاب پرست است که خودش را به شکل تایلانگ و دیگر شروران درمی آورد

آیا لردشن در پاندای کونگ فوکار 4 حضور دارد؟

لردشن به همراه دیگر شروران فیلم های قبلی حضوری کمرنگ در فیلم دارند

نظر شما در مورد فیلم پاندای کونگ فو کار 4 چیست؟ آیا موفق به تماشای این فیلم شده اید؟ خوشحال می شویم نظرات ارزشمند شما را بدانیم.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این مطلب امتیاز دهید

متوسط امتیاز 4.8 / 5. تعداد رای 5

امتیازی نیست! اولین نفری باشید که امتیاز می دهد

یک نظر

  • Avatar مهدیه گفت:

    فیلم خیلی خیلی قشنگی بود ❤️❤️❤️

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *